Zjednodušeně řečeno, jednalo se o kapotovaný, kabinovaný motocykl. Cílem konstruktéra, českého inženýra a pilota Jana Anderleho (1900–1982), bylo spojit radost z jízdy na motorce s pohodlím jízdy autem.
První prototyp „Dálník I“ navrhl a sestrojil za 2. světové války, kdy jako pilot nemohl létat. Dále jej rozvíjel v 60. letech v Klubu stavitelů dálníků, který založil. A poté co v roce 1967 emigroval, pokračoval v jeho vývoji ve Švýcarsku, kde byl v roce 1982 představen pod označením Peraves – W18 a lidé si jej velmi oblíbili. Od roku 1992 pokračuje výroba v areálu letiště Brno-Medlánky.
Alois Rula
Nesouhlas se zpracováním Vašich osobních údajů byl zaznamenán.
Váš záznam bude z databáze Vydavatelstvím KAM po Česku s.r.o. vymazán neprodleně, nejpozději však v zákonné lhůtě.