Tento viadukt, nazývaný též Karlínský, je historicky prvním pražským železničním mostem a v současné době druhým vůbec nejstarším pražským mostem přes řeku Vltavu. V Praze si drží prvenství jako nejdelší železniční most, v Česku je pak celkově třetím nejdelším mostem. S příchodem letošního jara se nám připomíná již 170 let od zahájení jeho výstavby, které se ujal rakouský inženýr Alois Negrelli von Moldelbe (1799–1858). Stavba, na které pracovalo 3 000 dělníků, byla započata právě na jaře roku 1846 a již 1. června roku 1850 byl most uveden do provozu. Po svém dokončení měl 87 kamenných oblouků. Spojuje Masarykovo nádraží v Praze přes ostrov Štvanici s Bubny.
Lucie Sládková
Nesouhlas se zpracováním Vašich osobních údajů byl zaznamenán.
Váš záznam bude z databáze Vydavatelstvím KAM po Česku s.r.o. vymazán neprodleně, nejpozději však v zákonné lhůtě.