(35 let)
„Já mám jasno. Bude to někdo zvenku,“ řekl si Petr Hrdlička, tehdejší vedoucí vývoje AZNP (dnešní Škoda Auto). A vyrazil v březnu 1983 spolu s Andrejem Barčákem z Motokovu na autosalon do Ženevy…
Dobrodružství hledání „nového krejčího“ pro Favorita a jeho pět karosářských verzí (hatchback, sedan, kombi, kupé a užitkový vůz) začalo nejdříve na stánku firmy Ital Design. Její šéf Giorgetto Giugiaro však spolupráci odmítl, kvůli smlouvám s japonskými automobilkami. Nepochodili ani u studia Pininfarina, které mohlo vytvářet v Evropě pouze karoserie pro italská auta a Peugeot. Nakonec hozenou rukavici zvedla dvě jiná studia – Chausson a Stile Italia Nuccia Bertoneho. Bertone a jeho kolegové se do úkolu vytvořit nové auto pro Východ pustili jako buldoci a během tří měsíců připravili skici podpořené skvělou finanční nabídku ve výši 28 milionů tehdejších korun. Na základě toho v červnu 1983 obě strany podepisují smlouvu a italský „krejčí“ se pouští do díla…
Usnesení č. 282 předsednictva vlády o výrobě nového auta se nakonec podařilo splnit. První dva Favority jsou představeny na brněnském strojírenském veletrhu v září 1987, od roku 1988 sériově vznikají ve Vrchlabí a později v Mladé Boleslavi. Celkem se vyrobilo 783 167 Favoritů, 219 254 Formanů a 70 900 Pick-upů.
-babok-
Nesouhlas se zpracováním Vašich osobních údajů byl zaznamenán.
Váš záznam bude z databáze Vydavatelstvím KAM po Česku s.r.o. vymazán neprodleně, nejpozději však v zákonné lhůtě.