S příchodem podzimu se hlavní turistická sezóna pomalu uchýlila ke svému konci. Letošní léto na Pardubicku však rozhodně stálo za to. Ožilo totiž mnoha sportovními i kulturními akcemi, které do oblasti přilákaly nejednoho návštěvníka. Na několika z nich jste se mohli potkat také s organizací Pardubicko – Perníkové srdce Čech, pro kterou práce s odchodem léta rozhodně nekončí. Kde všude jste se ní mohli potkat, jak se organizaci dařilo a co dalšího má v plánu?
Pro Pardubicko – Perníkové srdce Čech odstartoval pomyslný maraton 11. srpna v Parku Na Špici. I letos zde probíhala 9denní akce Sportovní park Pardubice, během které organizace prezentovala krásy turistické oblasti a přinášela tipy na nejrůznější výlety. Další z očekávaných srpnových akcí pod taktovkou organizace Pardubicko – Perníkové srdce Čech byl 3. ročník Festivalu chutí, vůní a řemesel. Pořadatelé byli návštěvností letošního ročníku potěšeni.Na akci, která nabídla kulturní program, regionální produkty i komentované workshopy dorazilo 3050 návštěvníků.
„Jedním z úkolů organizace je také sběr dat o návštěvnících. Jsme proto rádi, že jsme tyto dvě srpnové akce mohli využít i pro distribuci tištěných dotazníků. Dotazníky mohou návštěvníci vyplňovat i nadále. K dispozici jsou v turistických informačních centrech Pardubicka či na vybraných turistických atraktivitách. Se sběrem dat o návštěvnících pomáhají také členové spolku. Našim cílem je lépe poznat návštěvníky oblasti a jejich potřeby. Například jejich délku pobytu i to, jaké turistické atraktivity navštěvují“, vysvětluje ředitelka spolku Petra Pacholíková.
Nejen o tom, jaká je ochota dotazníky vyplňovat, se diskutovalo 10. září na již druhém výjezdním semináři pro pracovníky turistických informačních center Pardubicka. Mimo to získala organizace i zpětnou vazbu k vydaným propagačním materiálům. „Zjistili jsme, jaké materiály návštěvníci nejvíce oceňují a které naopak chybí. Zpětná vazba od pracovníků íček nás velice potěšila, protože nás ujistila v tom, že jdeme správným směrem a že naše materiály fungují“, doplňuje produktová manažerka spolku Martina Albrechtová.
Po skvělém úspěchu konference TBEX (The Travel Blog Exchange) patřilo září také zahraničním novinářům. Ti oblast navštěvují čím dál častěji. Ve spolupráci s Destinační společností Východní Čechy přivítalo Pardubicko zcela poprvé blogerku z dalekého Japonska. Ta si kromě tradiční návštěvy památek vyzkoušela i workshop výroby perníku u pana Janoše, jednoho z certifikovaných producentů značky KRAJ PERNŠTEJNŮ regionální produkt. Druhý víkend v září měli příležitost Pardubicko poznávat novinářka a fotograf z německého magazínu Geo Saison. I tento press trip zajišťovala organizace ve spolupráci s Destinační společností Východní Čechy.
A co dalšího má organizace Pardubicko – Perníkové srdce Čech v plánu?
„Aktivit, které nás čekají je opravdu hodně. V říjnu dorazí angličtí novináři z prestižních časopisů Horse and Hound a The Guardian, kterým bude Pardubicko představeno jako oblast koní. Chybět samozřejmě nebude ani návštěva 128. Velké pardubické s Českou pojišťovnou, která bude pro novináře zlatým hřebem jejich programu. V listopadu plánujeme další setkání aktérů cestovního ruchu na Pardubicku. Cílem je přiblížit plánované aktivity pro rok 2019 a především zahájit spolupráci při tvorbě produktů cestovního ruchu“, uzavírá ředitelka spolku Petra Pacholíková.
Nesouhlas se zpracováním Vašich osobních údajů byl zaznamenán.
Váš záznam bude z databáze Vydavatelstvím KAM po Česku s.r.o. vymazán neprodleně, nejpozději však v zákonné lhůtě.