V prostoru Vinohradského Pavilonu se v sobotu 2. března 2019, uskutečnil již čtvrtý Ginfest by Barlife, zábavně vzdělávací oslava jalovcového nápoje určená především široké veřejnosti. A bylo skutečně o co stát! Na jednom místě sepředstavilo mnoho výrobců, kteří se podělili o svou lásku a vášeň k ginu. Nabídli nejen vzorky k ochutnání, ale seznámili se svým příběhem. Kromě degustací se ginoví nadšenci mohli zúčastnit vzdělávacích seminářů. Ginfest organizuje Barlife, odborný časopis o nápojích vycházející od roku 2004.
Gin se od samého začátku vyhříval na výsluní popularity. V Anglii 17. a 18. století vypukla dokonce taková ginová horečka, že bylo třeba výrobce i konzumenty legislativně usměrnit. Tento útlum však neměl dlouhého trvání a když vinice napadla pohroma zvaná mšička révokaz, byl gin opět nápojem číslo jedna. V současné době je velmi oblíbený nejen u konzumentů, ale také výrobců, kteří vyrábí gin, zatímco čekají, až jim dozraje whisky nebo rum. Současnou vlnu ovšem nejvíce nastartoval vznik nového typu ginu, tzv. středomořského. Španělsko se takřka přes noc stalo ginovou velmocí, která šlape na paty tradičnímu London Dry Ginu.
Akce Ginfest by Barlife je určená jak pro příznivce středomořské varianty, tak pro zastánce tradice.Návštěvníci akce měli možnost strávit příjemné sobotní odpoledne ve společnosti zavedených, ale i méně známých ginů z celého světa, které doplnila výtečná kuchyně. Samozřejmostí je, že kteroukoli z vystavených značek bylo možnost ochutnat za příznivé ceny.
Jak je u akcí organizovaných časopisem Barlife zvykem, doprovodily volnou degustaci i vzdělávací semináře. Jako první vystoupil Carlos Morante, který představil značku Gin Mare. U středomořských ginů se zůstalo i nadále, hned druhý seminář proběhl pod záštitou značkyLarios. Vladimír Čech ukázal, že v AeroPressu se nemusí připravovat jen káva, ale třeba lze tam také nainfuzovat gin. S Borisem Ivanem byla během třetí přednášky možnost doslova procestovat celý svět a dozvědět se, jak se daří ginu v jednotlivých kulturách a proč je dobré upřít pozornost zpátky do staré dobré Anglie.
Druhou polovinu vzdělávací části odstartoval Marek Štochl, ambasador TheBotanist ginu, který vám pověděl o důležitosti bylin v ginu, o tom, že inspirace roste všude kolem nás a že jedlé květy dokáží z G&T udělat nevšední záležitost. Andrey Bolshakov, globálním ambasadorem ginu BombaySapphire, představil historii a filosofii této známé značky. Semináře uzavřel Jakub Bobček, který seznámil s krásami Plymouthu a také s Plymouth ginem, který tam vzniká.
Více informací naleznete na www.ginfest.cz
Nesouhlas se zpracováním Vašich osobních údajů byl zaznamenán.
Váš záznam bude z databáze Vydavatelstvím KAM po Česku s.r.o. vymazán neprodleně, nejpozději však v zákonné lhůtě.