(55 let)
Vždycky se mu tak říkalo, i když ve skutečnosti nese název Branický most. Chcete-li nejjižnější pražský železniční most. Oblouky jeho 15 polí přes Vltavu se začaly betonovat v roce 1952. Při zprovoznění 30. 5. 1964 to byl nejdelší dvoukolejný železobetonový most Evropy a jeho 910 m i dnes vzbuzuje respekt. Byla však na něj položena jediná kolej, druhá nebyla nikdy potřeba. Mezi kolejišti vede osvětlený chodník a turistická trasa z Malé Chuchle k Hálkovu pomníku (Dolní Břežany). V roce 2015 byl opravován. A jeho přezdívka? Inu, tehdejší režim přinutil řadu intelektuálů, aby pracovali v dělnických profesích, takže: Podejte mi krumpáč, pane doktore. Děkuji, pane inženýre.
-ak-
Nesouhlas se zpracováním Vašich osobních údajů byl zaznamenán.
Váš záznam bude z databáze Vydavatelstvím KAM po Česku s.r.o. vymazán neprodleně, nejpozději však v zákonné lhůtě.