175 let
Tento název značí pro každého Pražana známé nádraží. Historicky se jedná o první nádraží parostrojní železnice. Původně bylo postaveno na periferii města poblíž hradeb, které musely být proraženy a tunely opatřeny branami.
Slavnostní zahájení provozu Masarykova nádraží 20. srpna 1845 bylo posvěcením příjezdu prvního neoficiálního vlaku již 4. srpna téhož roku. Pravidelný veřejný provoz začal až 1. září 1845. Samotné umístění nádraží a kolejiště navrhl stavitel Jan Perner a budovy arch. Antonín Jüngling. Nádraží bylo součástí trati Praha–Olomouc a koncovou stanicí železnice c. k. Severní státní dráhy. V době zahájení provozu měla další stanici až v Běchovicích. Masarykovo nádraží je dnes nejstarší nádražní stavbou v Praze a nejstarším provozovaným koncovým nádražím v Evropě.
-ala-, foto © Wikimedia Commons
Nesouhlas se zpracováním Vašich osobních údajů byl zaznamenán.
Váš záznam bude z databáze Vydavatelstvím KAM po Česku s.r.o. vymazán neprodleně, nejpozději však v zákonné lhůtě.