(105 let)
Po čtrnácti letech „parního“ cestování přišla konečně elektřina. Cestující se poprvé svezli 23. září 1916.
O přechodu na elektrickou osobní dopravu se rozhodlo v roce 1915 a zajistit ho měla společnost AEG Union. Zhruba rok a půl byl používán zapůjčený vůz, poté následoval půlroční návrat parní dopravy a od 23. července 1918 už vozila cestující objednaná a dodaná tramvaj Slezskými zemskými drahami. Později fungovaly dva vlastní motorové vozy a dva vlečné vozy převzaté z parní dráhy. Navzdory ekonomickým ztrátám provozovalo město veřejnou dopravu až do roku 1947, kdy provoz převzaly Zemské dráhy. Od roku 1949 se bohumínská trať stala součástí Dopravních podniků města Ostravy.
-liban-, foto © Wikimedia Commons
Nesouhlas se zpracováním Vašich osobních údajů byl zaznamenán.
Váš záznam bude z databáze Vydavatelstvím KAM po Česku s.r.o. vymazán neprodleně, nejpozději však v zákonné lhůtě.