(85 let)
Exteritoriální dálnice Vídeň–Vratislav s označením A88 měla přes Moravu a východní Čechy spojovat Vídeň s Vratislaví v celkové délce 320 km. Dálnice se začala budovat 11. dubna 1939 a na našem území bylo rozestavěno 83 km.
Dálnice měla mít exteritoriální povahu, což znamenalo její oddělení od Česko‑Slovenska po vlastním dokončení. Její vybudování měla zajistit společnost Reichsautobahn (RAB) na náklady Německa. To mělo zajistit také dopravní policii a celní službu. Na všech nájezdech se předpokládalo vybudování celnic. Československá vláda měla poskytnout zdarma pozemky. Profil dálnice byl stanoven na 28,5 m. Plány a pozemky byly připravené za tři měsíce. Dálnice se začala budovat 11. dubna 1939, ale 30. dubna 1942 byla její stavba v důsledku ekonomických potíží válčícího Německa zastavena. Rozestavěné úseky začínají na jihu v katastru obce Medlov na jižní Moravě a končí na severu v katastru obce Městečko Trnávka na severozápadě Moravy. Některé původní úseky byly později využity při výstavbě novějších silnic, např. v katastru Žebětína a Bystrce úsek výpadové čtyřpruhové komunikace v délce 3 km nebo část trasy dálnice D52 v katastrech obcí Syrovice a Sobotovice a silnice II/150 mezi Skalicí nad Svitavou a Svitávkou.
-mf-, foto © Wikimedia Commons; Pudelek, VasekM00
Nesouhlas se zpracováním Vašich osobních údajů byl zaznamenán.
Váš záznam bude z databáze Vydavatelstvím KAM po Česku s.r.o. vymazán neprodleně, nejpozději však v zákonné lhůtě.