Legendární Jawa 700

27.03.2024 | 21:20
Jawa 700, 1934–1937

(90 let)
Společnost Zbrojovka Ing. František Janeček Praha­‑Nusle II. představila veřejnosti vůz Jawa 700. Bylo to na XXIV. mezinárodní výstavě automobilů v Praze ve dnech 7. až 15. dubna 1934.

Jednalo se o licenční vůz německé automobilky DKW Meisterklasse 701, typ F 2, vyráběný na základě licenční smlouvy podepsané 20. července 1933 s Jørgenem Skaftem Rasmussenem, ředitelem a majitelem DKW. Automobil byl vyráběn s malými odchylkami od původní dokumentace. Významnější bylo prodloužení rozvoru na 2 700 mm a přechod na osmnáctipalcová kola. V létě 1934 došlo na výrobu tudorů, sportovních vozů, roadsterů a kupé. Motory a podvozky se vyráběly v Praze­‑Nuslích, karoserie a kompletace probíhala v závodě Kvasiny, později v závodě Týnec nad Sázavou – Brodce. Cena vozu se pohybovala od 22 900 Kč do 24 400 Kč. Do června 1937 bylo vyrobeno 1 002 vozidel. Používaný motor byl dvoudobý, kapalinou chlazený řadový dvouválec (R2) s objemem 689 cm3, umístěný napříč za přední nápravou. Vůz měl třístupňovou převodovku. Čtyřsedadlová verze z roku 1936 měla hmotnost 680–690 kg, výkon 14,7 kW/20 k při 3 200 ot./min. Dosahovala rychlosti 85–90 km/h se spotřebou 7–8 l paliva na 100 km. Osobní i sportovní verze tohoto vozu uspěly např. na silničních závodech 1 000 mil československých.

-felix-, foto © Wikimedia Commons; Hledítko


Jawa 700, tudor, Magazín Auto 1936



počet zhlédnutí: 190

tento článek najdete ve vydání: KAM po Česku duben 2024

Máte zájem
o zásílání novinek?

Zadejte Vaši emailovou adresu a zajistěte si tak aktuality z České republiky.

Produkt byl úspěšně přidán do košíku
Produkt byl úspěšně odebrán z košíku

Děkujeme za Vaši odpověď,

Nesouhlas se zpracováním Vašich osobních údajů byl zaznamenán.

Váš záznam bude z databáze Vydavatelstvím KAM po Česku s.r.o. vymazán neprodleně, nejpozději však v zákonné lhůtě.

Váš hlas byl započítán. Děkujeme.